24. GÜN

Tüm kulları toplanmış,
Dinliyordu Rabb'imin;
O ermişler ermişi
Yudum yudum sunarken,
Ne kutsal şeymiş bilgi,
Anlıyordu insanlar;
Evrenlerin sevdiği,
Öğretmen anlatırken:
"Bilim Çin’de olsa gidin,
Ne kadar uzaksa da..."
Ya âlimin mürekkebi?
"Şehidin kanından da..."
Bir başka büyük bilge:
"Olurum hem de köle
Çok değil, şöyle yalnız,
Bir tek harf öğretene..."

İlkay dedi, "Baba; bak,

Güzel söyledin ama
Önemliyse bu kadar:
Ya öğreten, öğretmen?.."

"Âlimden söz ederken,

Şehidin kanı derken,
Bilge köleyim derken,
Neydi konum? Öğretmen!..
Bak yavrum, yıllar önce
Sen okula başlarken,
Düşündün mü bunu hiç
Kimdi seni eğiten?
O olmasaydı eğer,
Ne söylerdik İdil’e
Şu raf dolusu kitap
Neler verirdi bize?..
O doldurdu boşluğu,
Bizi biz yapmak için.
O sevdirdi insanı,
Doğaya saygı için."

"Şimdi anlıyorum ki

O en kutsal gözümde,
Darılma babacığım,
Belki senden de önde...
Bundan sonra duymazsın
En küçük yerinmemi,
Elime alınca ben,
Bilgi için kalemi.
Artık sarılacağım,
Sıkıca, görev bildim.
İnan; gelecekte ben,
Ben de bir öğretmenim..."
Günay Tulun
Yazarlar ve Ozanlar Grubu
Sessizliğin Sesi Grubu
Kitap: Anılar Canlanırken I
Kitap: Anılar Canlanırken II-"Bir Başkaydı O Yıllar"
Kitap: Anılar Canlanırken III-"Geçmişi Yaşamak Gelecekle"
Dergi: Gerçeğin Damlaları
Elektronik Dergi: Sessizliğin Şiirsel Sesi
Elektronik Dergi: İnsan ve Sanat
Bazı dergi ve internet siteleri

BİLGİ NOTU: Öğretmenlerin en büyüğü sevgili peygamberim Hazreti Muhammed aleyhisselatu vesellemden başlayarak Başöğretmen Mustafa Kemal Atatürk, sevgili öğretmenlerim: Samsun'dan Düriye Güneri, Galip Naşit Arı, Erzurum'dan Mustafa Bey, İstanbul'dan Bahire Orbay, Cazibe Işık, İbrahim Işık, Sedat Günay, Zeki Öztanrısever, Ayhan Şenyuva, Perihan Tüten, Hayrettin Mutlu, Bekir Sıtkı Erdoğan, Süreyya Kayaçetin, Cevat Yücesoy, Reşat Kaynar, Nihad Sayar, Suat Keskinoğlu, Ekrem Özelmas, Ali Rıza Akbora, Şekip Yeğin; tanıyabilme onuruna erdiğim yine İstanbul'dan Muazzez Orbay, Sevim Günay, Müşfika Hoca, Ülker Tulun, Ayşe Mürvet Topçu, Edirne'den Sadiye Zorlutuna, Salih Zorlutuna, Sevim Susmaz, Nihad Sami Banarlı, Emin Oktay, Turan Tanın, Rakım Çalapala ile yaşayan ve Allah'ın rahmetine koşmuş tüm öğretmenlerimizin aziz anılarına; Canay Davran'ın şahsında da bugünün kahraman öğretmenlerine ithaf edilmiştir.