ANILAR CANLANIRKEN

        Hatırlar mısın? Bella’yla birlikte 
       Cemil Molla'ya* doğru giderken sen, 
       Peşinde koşar adım, komşunuz bir genç! 
             Bir duygu sarsmıştı, şöyle, şiddetle beni 
             Uzanıp tutmuştum, ipeksi ellerini…

Bir kıvılcımla tutuşan kalplerimiz
O eski yaz günlerinin sıcaklığında 
Bir potada eriyip, akarken hızla 
Donmuş gibi kalmıştık, kaldırımda yan yana… 
Ve Kuzguncuk yıllarında anlatılan aşkımız 
Kıskanç dillere öğretmeden sevgiyi 
İlk karşılaşmamızdı bu, biraz çılgınca 
Görenler, Bella, sen, ben; taş olup kaldık sanki. 

Gün bitmeden, balkonda seyrederken gurubu 
Bir de gördüm ki sen, tam karşı pencerede 
Güneşi biz getirdik birbirimize bakıp 
İlk sabahımızdı o, kalplerimizde duygu… 
Ertesi gün başlayan birlikteliğin 
Simgesiydi Yenigün*; sahil boyu, koru 
Arada bir daldığım Boğaz’ın sularında
Beni arardın merakla, gözlerinde buğu… 
Dudaklar sevgiyi tarif etmeden önce, 
Parmakla gösterildik, "Sevgi onlar"dır diye 
Kıskanç dillere düşmeden tomurcuklar 
Özlem olduk ikimiz sevgisiz gönüllere… 
Sonra bir gün, sevenlerin korkulu günü 
Yanlış bir kadın, ateş olup düşünce kollarıma 
Sözcüklerden etkili bir bakışla sen 
Çekinerek sordun: "Ne yaptın? Neden?" 
Affetmeye hazır sevgi dolu kalbinle 
Şarkılar çalardın, gizlice geçerken ben. 
"İsmini Haykırıyorum" derken Adamo 
Yükselen sesinden utanırdım ben! 
Utançla düşerken bakışlarım yerlere 
Çığ gibi inerdi dudaklarıma ismin. 
Cesaret edemez, sığınırdım gölgeye 
Arkamdan koşan sesin, adımı haykırırken… 

Uzun zaman sonra, dediler: "O gidiyor!" 
"Sen nasıl unuttuysan, o da öyle gidiyor." 
Biliyordum unutan, ne sen oldun ne de ben 
Mutluluktu kayarak, seninle benden giden… 

Şimdi ner’de, nasılsın? Yıllar geçti aradan. 
Biraz kilo aldın mı, ak düştü mü saçına? 
Belki de karşılaştık, bir yerde tanımadan 
Anılar canlanınca, biz çıkarız oradan… 

Hatırladın değil mi, Bella’yla yürürken sen. 
Bir duygu sarsmıştı, şöyle, şiddetle beni. 
O Kuzguncuk yazında çevreye aldırmadan 
Uzanıp tutmuştum, ipeksi ellerini…


Günay Tulun
Yazarlar ve Ozanlar Grubu
Sessizliğin Sesi Grubu
Kitap: Anılar Canlanırken I
Kitap: Anılar Canlanırken II-"Bir Başkaydı O Yıllar"
Kitap: Anılar Canlanırken III-"Geçmişi Yaşamak Gelecekle"
Elektronik Dergi: Sessizliğin Şiirsel Sesi
Elektronik Dergi: İnsan ve Sanat Dergisi 
Kapalı Grup Dergisi: Yazarlar ve Ozanlar [Gerçeğin Damlaları]
Bazı dergi ve elektronik dergiler