O ESKİ ZAMANLARDA

O eski zamanlarda
Aklımız havadaydı bir karış; 
O eski zamanlarda
Bir rüyayı yaşadık!


Unutmadım!


Bazen el eleydik biz,
Çoğu zaman diz dize;

Hiç ses etmeden, sessiz;
Sevişirdik gizlice... 

Sen nadir bir çiçektin,

Hem zarif hem kırılgan!

Bahçende bahçıvandım
Aşkınla yanıp solan! 
Ne günlerdi, o günler!
Ne günlerdi kadınım!
Sen muhteşem bir çiçek
Ben bal çalan arıydım.

Sen geniş bir ırmaktın,
Sessiz çığlıklar atan. 

Bense bir deli çavlan,
Irmağına kavuşan!


Neler yaşadık senle

Neler yaşadık öyle!..

Artık geride kalmış, çok eski bir zamanda:

Rüzgârın savurduğu iki toz tanesiydik;
Sımsıkı tutuşurduk, konamazdık toprağa,
Ben uydun ay gibiydim, sen benim için dünya! 


O eski zamanlarda,

O zamanlar senle ben, 
İki deniz gibiydik, 
Her dalgayla birleşen!

Ah! Bu yeni zamanlar
Nasıl da vurdu beni.
O eski zamanlardan
Aldı getirdi seni... 




Günay Tulun